ITP Logo
  • +66 (0) 2-745-6050-4 (EN,TH #0, #701)
  • MON-FRI 8:30-17:30

News

29 SEP 2020

FY93rd Strategies Annoucement

The 93rd ITP Thailand Business Plan Presentation was held

 

   The largest number of speakers we ever had, a number of 16 speakers took the stage to announce the strategies for this term in each business. Each speaker talked about ITP Thailand's survival strategy in a world situation that has been heavily affected by Covid19.

   Until the previous term, the presentation was held by inviting only employees which are management level to join the presentation in hotel, but from this term, we changed the policy to enable all employees to participate the event. We adopted online event, which is one of the services provided by ITP Thailand to customers as the event implementation method to enable all employees to participate in this event from anywhere at the same time, reducing the effect it may impose on employee's practices.

   Employees who participated commented, "I was able to understand the business situation and it made me clear on what we have to do.", "Knowing how other departments are trying to survive in this world's situation, I felt that I will also try my best", and so, the first online event ended successfully.

   ITP Thailand has a new management system since July 2020, and at this event, President Koyama annouced "WiLL" the slogan of this term and Vice President Miyamoto annouced various new projects including the establishment of employee award system and the improvement of the insurance system for employees.  

   The new ITP Thailand aims for "corporate management with participation of all employees", and discloses management information to employees as much as possible to create an environment where both the management and the employees can have the "WiLL" to work in the same direction as a compact organization considering the company as their "own company".

   We will strive to manage a sound company that can survive the next 10 years with stakeholders including shareholders , customers, and employees, contributing to Thai society at the same time. 

   We look forward to your continued guidance and encouragement. 

ISHIDA TAISEISHA (THAILAND) CO., LTD 

→ → → → → 

ต้นเดือนที่ผ่านมา ITP ประเทศไทย ได้จัดงานพรีเซนแผนธุรกิจปีงบประมาณที่ 93 

 

    การพรีเซนครั้งนี้มีผู้พรีเซนถึง 16 ท่าน ซึ่งเป็นจำนวนที่มากที่สุดเท่าที่เคยมีมา ผู้จัดการฝ่ายต่างๆ ได้นำเสนอกลยุทธ์การทำงานของฝ่ายตนสำหรับปีงบประมาณนี้ ว่าทำอย่างไร ITP ประเทศไทยจึงจะอยู่รอดในสถานการณ์ Covid19 ที่ ทั่วโลกกำลังยากลำบากอยู่ในขณะนี้  

   ปีก่อนๆ ที่ผ่านมา บริษัทเชิญเฉพาะพนักงานระดับผู้บริหารเข้าร่วมการพรีเซนที่จัดในโรงแรม แต่ตั้งแต่ปีงบประมาณนี้เป็นต้นไปได้มีการเปลี่ยนนโยบายให้พนักงานทุกคนสามารถเข้าร่วมฟังการพรีเซนได้ และการจัดงานก็ใช้รูปแบบออนไลน์อีเว้นท์ ซึ่งเป็นหนึ่งในบริการที่บริษัทนำเสนอต่อลูกค้า เพื่อให้พนักงานทุกคนสามารถเข้าร่วมฟังพรีเซนได้ในเวลาเดียวกันไม่ว่าจะอยู่ที่ใด โดยไม่ส่งผลกระทบต่อการทำงานของพนักงาน 

   งานนี้ได้รับเสียงตอบรับจากพนักงานอย่างหลากหลาย เช่น “เข้าใจสถานการณ์ของฝ่ายบริหารมากขึ้น ทำให้รู้ว่าตัวเองต้องทำอะไรต่อไปได้ชัดเจนขึ้น” หรือ “ได้รู้ว่าฝ่ายงานอื่นจะทำอะไรเพื่อให้ผ่านพ้นสถานการณ์ที่ยากลำบากนี้ไปได้ และรู้สึกว่าตัวเองต้องพยายามเช่นกัน” เป็นต้น นับว่าเป็นอีเว้นออนไลน์ครั้งแรกที่จบลงอย่างประสบความสำเร็จ  

   ตั้งแต่เดือนกรกฏาคม 2563 ITP ประเทศไทยได้ปรับระบบการบริหารใหม่ คุณ Koyama ประธานบริษัทได้กล่าวถึง “WiLL (ความตั้งใจ)” ซึ่งเป็นสโลแกนการทำงานของบริษัทในปีนี้ ส่วนคุณ Miyamoto รองประธาน ได้กล่าวถึงแผนงานใหม่ๆ หลายเรื่อง เช่น การสร้างระบบให้รางวัลพนักงาน และการปรับปรุงระบบประกันสำหรับพนักงาน เป็นต้น  

   การบริหารงานรูปแบบใหม่ของ ITP ประเทศไทยจะมุ่งเน้น “การบริหารองค์กรแบบให้พนักงานทุกคนมีส่วนร่วม” โดยเปิดเผยข้อมูลการบริหารให้พนักงานได้รับรู้มากที่สุดเท่าที่ทำได้ เพื่อสร้างสภาพแวดล้อมการทำงานที่ฝ่ายบริหารและพนักงานทุกคนทำงานไปในทิศทางเดียวกัน ด้วยขนาดองค์กรที่กระทัดรัด และมี “WiLL” หรือความตั้งใจเป็นหนึ่งเดียวกันว่าที่นี่คือ “บริษัทของตัวเอง”  

   ITP ประเทศไทย จะมุ่งมั่นอย่างต่อเนื่องเพื่อสร้างสิ่งที่ดีให้สังคมไทย และสร้างองค์กรที่เข้มแข็งและยั่งยืนไปในอนาคตอีกกว่า 10 ปี ด้วยความร่วมมือของผู้บริหาร หุ้นส่วนบริษัท ลูกค้าและพนักงานทุกคนของบริษัท  

   บริษัทหวังเป็นอย่างยิ่งว่า หลังจากนี้จะยังคงได้รับคำแนะนำและกำลังใจจากทุกท่านดังเช่นที่เป็นมา 

บริษัท อิชิดะ ไทเซอิชะ (ประเทศไทย) จำกัด

→ → → → → 

 

93期のITPタイランドの事業計画発表会が開催されました

 

 過去最大の16名のスピーカーが登壇し、各事業における今期の戦略を発表しました。それぞれのスピーカー達がCovid19で大変な

世界情勢の中で、どうやったらITPタイランドが生き残っていけるのかについて戦略を語りました。

 

 なお、前期までは役職を持つ従業員のみをホテルに招いての発表会でしたが、今期からは方針を変更して全従業員が参加できる

ようにしました。またイベントの実施方法もITPタイランドが顧客に提供しているサービスの1つであるオンラインイベントを採用

し、全従業員が同時刻にどこからでも参加できるようにして従業員の実務に極力影響を与えないイベントとしました。

 

 参加した従業員からも「経営状況がわかり自分たちが何をしなければいけないか明確になった」「他の部門がどのようにしてこの

世界情勢の中で生き残ろうとしているかわかり自分たちも頑張ろうと思った」などの声があがり、初のオンラインイベントは成功裏

に終了しました。

 

 2020年7月から新しい経営体制になったITPタイランドですが、本イベントにおいて小山社長からは今期のスローガンである

「WiLL(意思)」発表され、宮本副社長からは従業員表彰制度の創設や従業員向け保険制度の改善などの様々な新たな企画

発表されました。

 

 新生ITPタイランドは「全従業員参加の企業経営」を目指し、可能な限り経営情報を社員に開示し、経営側と全従業員が

「自分の会社」であるという「WiLL(意思)」を持ってコンパクトな集団となり、同じ方向性を共有して働ける環境作

行なっていきます。

 

 そしてタイの社会に貢献しながら株主や顧客、そして従業員といったステークホルダーと共に健全で次の10年を力強く

生き抜いていける企業経営を行えるよう努力して参ります。

 

 今後ともご指導ご鞭撻のほど、よろしくお願い申し上げます。

 

石田大成社タイランド

 


 

Ishida Taiseisha (Thailand) Co., Ltd. (referred to as ITT below) website are using cookies to provide you a safer experience, improve the performance, enable all site functionality and personalize content.

By accepting our cookie policy, you agree to allow us to collect information on the ITT website. Learn more about our Terms and Conditions and Privacy Policy or change your preferences on our Cookies Details Page.

Got it!